About Me

My photo
Belgium
Begin 2005 vroegen wij ons af: Doen we het of doen we het niet? Dat werd dus ook de eerste titel van dit blog. En we besloten dat we het wilden doen: verhuizen naar Amerika. Via het bedrijf waar mijn man voor werkt. Maar veel gepalaver en enkele reorganisaties verder, zitten we nog steeds in Belgie. We geven de moed niet op, doen ondertussen ook mee aan de Green Card Lotery, en wachten... Vandaar ook dat ik eind februari 2008, meer dan 3 jaar later, dit blog een nieuwe titel gaf: Quiévrain: wachten. De uitleg waarom staat in mijn posting van 28 februari 2008... Wanneer kunnen we gelost worden?

Friday, March 31, 2006

Vakantie!

Joepie, het is vakantie! Twee weken lang geen school! Het rapport was in orde, hij kan dus met een gerust gevoel beginnen aan die laatste trimester. Maar nu ondertussen eerst genieten!

Vandaag zijn we na schooltijd eens gaan kijken in De Sleghte. Deze boekenwinkel opende onlangs in Turnhout zijn deuren. Niks gevonden over Amerika waar ik niet aan kon weerstaan, en ook zoonlief kwam niet in de verleiding. Oef! ;-) We zullen er deze paasvakantie eens langsgaan om wat boeken af te geven die we kunnen missen, en hopelijk komen we dan niet met meer boeken terug buiten dan dat we binnen gegaan zijn.

En ik heb onze zoon zelfs zo ver gekregen dat hij mee gaan winkelen is voor kleren! Hij is de laatste paar weken serieus gegroeid, zijn huidige broeken hangen nog nét op een acceptabele hoogte (laagte). Onze buit: een leuke jeans met bijpassend zo’n T-shirt met korte mouwen, maar het heeft eigenlijk lange mouwen want in katoen zijn die er bij aan genaaid, en er zit ook zo’n kraagje van een hemd aan (begrijpen jullie wat ik bedoel? het is net alsof je een katoenen hemd aan hebt, met daarover een T-shirt), met veel blauw, wit en rood. En ook nog een bruine katoenen lange broek met enkele oranje stiksels, en daarop ook zo’n ding van ‘hemd + T-shirt’, maar dan is de shirt in bruin en het hemd met wit en bruin en oranje. Echt heel cool! En zoonlief heeft geduldig gepast! In ruil daarvoor mocht hij nadien even gaan gamen in de Bart Smit.

Spijtig genoeg is het geen vakantie voor Papa, die heeft slechts twee dagen verlof in de laatste week van de vakantie. Maar ach, misschien dat hij eens een dagje van thuis uit kan werken, of eens wat vroeger naar huis kan komen (om dan van thuis uit te werken), dat is ook altijd leuk.
Hopelijk is het morgen goed weer, want een collega van m’n man heeft wat grote kuis gehouden in haar tuin, en zo mochten we dus wat planten gaan ophalen (forsythia, cotoneaster, sedum, vinca major, pachysandra). Dat komt net goed uit om hier nog een hoekje van een zo’n 7m² op te vullen. Dus: a.u.b. geen regen die met bakken uit de hemel valt. Laat die eventueel maar vallen als ik lekker in m’n badje lig te genieten van de gedane arbeid.

5 comments:

Anonymous said...

Ik heb een zesjarige waar ik nog steeds zelf de kleren voor ga kopen, maar stilaan begint hij wel zijn wensen kenbaar te maken (neen, geen streepjes of er moet een power ranger opstaan enz..) Ik vrees dat het ook niet lang meer zal duren dat hij zelf zijn kleren wil uitkiezen...

Die hemden met t-shirts heb ik hier ook al gezien. Zal wel een modeverschijnsel zijn?

Groetjes,

Annemiek said...

Winkelen met onze jongens is ook iets wat we niet vaak doen, en dan is het ook even snel, met dwingen om het te passen.
Geniet lekker van jullie vakantie, en hopelijk heb je een lekker weertje.

ilse said...

Geniet van de vakantie. Wij moeten er hier nog twee weken op wachten. paasvakantie valt hier één week na pasen. Wij zijn er dus nog niet aan toe. Grappig hoe jij ook al tevreden bent als manlief eens vroeger stopt en van thuis werkt. We zijn snel content eh. Het moet al geen volledige dag verlof meer zijn..

Petra said...

De Slegte.... Zat (en zit geloof ik) ook in Rotterdam. Moest er altijd mijn schoolboeken bestellen. Grappig dat ze nu ook bij jullie zitten. Aparte winkel he? Ze hebben er echt van alles....
Prettige vakantie!
Groetjes Petra

kastelke said...

@Hilde: hij is niet zo heel erg kieskeurig (als het maar 'cool' is), maar ik ga niet graag telkens terug om een maat groter/kleiner te moeten ruilen, dus ik wil dat hij het eens even aan past. En tja, dan moet je gaan 'ruilen': jij passen, dan mag je in de winkel effe gaan gamen. (niet écht een pedagogische aanrader, maar wel zo gemakkelijk, LOL).

@Ilse: ha, ik ben dus niet alleen?! ;-)

@Petra: ze hebben er, naast een aanbod nieuwe boeken, tweedehands boeken. En moeder en zoon zijn hier ware boekenfreaks en moeten dus heel erg op hun tanden bijten om niet met een stapeltje boeken buiten te komen elke keer ze een boekenwinkel bezoeken. Als we gaan winkelen in de stad, dan hebben we élke keer élke boekhandel gedaan!