About Me

My photo
Belgium
Begin 2005 vroegen wij ons af: Doen we het of doen we het niet? Dat werd dus ook de eerste titel van dit blog. En we besloten dat we het wilden doen: verhuizen naar Amerika. Via het bedrijf waar mijn man voor werkt. Maar veel gepalaver en enkele reorganisaties verder, zitten we nog steeds in Belgie. We geven de moed niet op, doen ondertussen ook mee aan de Green Card Lotery, en wachten... Vandaar ook dat ik eind februari 2008, meer dan 3 jaar later, dit blog een nieuwe titel gaf: Quiévrain: wachten. De uitleg waarom staat in mijn posting van 28 februari 2008... Wanneer kunnen we gelost worden?

Friday, March 10, 2006

Newfie - vrijgezellenhobby - open-deur - Wereldexpat

Op woensdag ga ik altijd naar de hondenschool, op ‘showtraining’. Het was er deze week ongelooflijk druk, er waren wel 7 Newfoundlanders. Dat zijn ook echt van die hele lieve knuffelberen! Aanvankelijk stond zo’n Newfie op onze zoon zijn verlanglijstje, maar deze vond ik toch wel nét iets te groot. Ik wou geen “sacochenhondje”), maar het was wel de bedoeling dat de hond nog onder m’n stoel zou passen. Dat is tenslotte toch heel erg handig als je weggaat, en je wilt de hond meenemen.
(voor de Nederlanders: een “sacoche” is dialectisch voor ‘handtas’, en je spreekt het uit als 'sjakosh')

Momenteel is er op het Alles Amerika Forum een draadje over mensen die quarters sparen. Wel, als je heel veel quarters hebt, dan kan je doen wat ene Mitch Fincher doet met zijn centen. Ik neem aan dat hij vrijgezel is. LOL!

Image hosting by Photobucket

De school houdt altijd open-deur in mei. Eigenlijk is het dan schoolfeest voor de kinderen die er reeds naar school gaan, maar tevens hebben kandidaat-nieuwkomers de kans om ook eens rond te komen snuffelen en de sfeer op te snuiven. Maar heel wat scholen in de regio hebben dat weekend open-deur, en voor mensen die een kind hebben in het laatste jaar van de lagere school en die dus nog willen uitzoeken welke school zij gaan kiezen voor hun kind, is dat dan soms wel vervelend, want die moeten rush rush van de ene school naar de andere om eens te gaan kijken. Daarom organiseert de school vandaag (en morgen) voor de eerste keer een extra open-deur-dag. Onze zoon heeft zich opgegeven om kinderen met hun ouders rond te leiden en ondertussen wat te vertellen over ‘een dag op school’, en ik heb me opgegeven om met ouders te spreken die nog vragen hebben. Vragen van praktische aard kan ik best beantwoorden, als het over vakinhouden gaat, of over studiekeuzen, dan zijn er leerkrachten die hen verder kunnen helpen.

Image hosting by Photobucket

Gisteren heb ik zoonlief geholpen met het opstellen van een examenschema. ’t Ziet er goed uit, en volgens de juf was het “nog beter dan vorige keer”. Hopelijk zijn de resultaten dan ook nog beter dan de vorige keer. ;-) In ieder geval ziet onze zoon het wel zitten, de afgelopen weken heeft hij precies de smaak van studeren te pakken gekregen, en hij begint een beetje een ‘streber’ te worden, hahaha. Een paar 10-en hebben hem zodanig in een roes gebracht dat hij nog meer van dat wil. Gezonde verslaving, zou ik zo zeggen.

Het ziet er naar uit dat onze zoon z’n ziekte goed doorgekomen is, hij heeft wat gekucht maar het hinderde hem niet om gewoon verder te functioneren. En nu ben ik aan de beurt. Gisteren een ganse dag keelpijn gehad, en deze ochtend wakker geworden en ook beginnen kuchen. Zal dus ook maar starten met salietheetjes, vitamientjes en echinacea.

Tot slot wil ik de nieuwe lezers die hier beland zijn via WereldExpat ook welkom heten. Laat af en toe eens een berichtje na, zodat ik weet wie er allemaal meeleest, en als je zelf een blog hebt, vergeet het dan niet te vermelden, dan kom ik eens kijken!

1 comment:

Anonymous said...

Bedankt voor de link naar het allesamerika forum, dat ik nog niet kende.

Ja, ik spaar ook die nieuwe quarters met de verschillende staten erop. Ik vroeg me al een tijdje af of er kartonnen platen bestaan waar je dan die quarters netjes kunt inpassen om ze te displayen. Misschien vind ik zo dadelijk wel het antwoord op dat forum.