About Me

My photo
Belgium
Begin 2005 vroegen wij ons af: Doen we het of doen we het niet? Dat werd dus ook de eerste titel van dit blog. En we besloten dat we het wilden doen: verhuizen naar Amerika. Via het bedrijf waar mijn man voor werkt. Maar veel gepalaver en enkele reorganisaties verder, zitten we nog steeds in Belgie. We geven de moed niet op, doen ondertussen ook mee aan de Green Card Lotery, en wachten... Vandaar ook dat ik eind februari 2008, meer dan 3 jaar later, dit blog een nieuwe titel gaf: Quiévrain: wachten. De uitleg waarom staat in mijn posting van 28 februari 2008... Wanneer kunnen we gelost worden?

Friday, March 17, 2006

Paasdecoratie

Vandaag is het vrijdag, en dat is de dag dat hier ten huize eigenlijk gepoetst wordt. ‘Eigenlijk’, want het verschuift wel eens, afhankelijk van de agenda én de goesting. ;-)
Zoals vandaag… Ik was al wat aan’t opruimen, toen ik dacht “hé, straks is het Pasen en ik heb nog niks versierd”. En versieren, dat doe je toch vooraleer je gaat poetsen, want ik moet op een (stoffige) zolder die dozen gaan zoeken, en beneden dan alles uitladen en kijken wat ik waar ga zetten. Dus dat heb ik deze ochtend dan ook gedaan… In de winkel had ik afgelopen week al wel leuke dingetjes gezien, maar ach, ik tracht nu geen dingen meer bij te kopen die ik niet echt de moeite vind om mee te gaan verhuizen, want ik vrees nu al dat we nog heel wat weg zullen moeten doen vooraleer al onze spullen in zo'n 40 voet container zullen passen...
Ik ben niet zo’n vrouw met creatieve vingers, dus mijn pogingen zijn eerder bescheiden van aard, maar toch vind ik het wel leuk om telkens zo’n andere accenten aan te brengen. Als nu ook die lente is wil laten zien dat ze er aan gaat komen…

Hier een aantal foto’s van voor-en-na mijn versieractie. Net zoals ik enkele maanden geleden gedaan heb met de kerstversiering .

Dit is de hall VOOR de versiering:
Image hosting by Photobucket

En dit is die commode NA de versiering:
Image hosting by Photobucket

Tafeltjes die naast ons salon staan:
Image hosting by Photobucket

Detail van de kip en haar nest. Ze lijkt zich verbaasd af te vragen "Hoe komen dié rare eieren nou plots in m'n nestje terecht?!"...
Image hosting by Photobucket

Ik had nog zo'n gele blokkaars staan die heeft geleden onder de inspiratie van het moment. Moet er wel op letten dat ik die (uiterst brandbare) strik en bloemen af doe als ze al wat verder opgebrand is.
Image hosting by Photobucket

En de eieren gaan dit jaar ook uit de luster naar beneden vallen!
Image hosting by Photobucket


Dit is de dressoir van de eetkamer nog met de 'winterse' versiering:
Image hosting by Photobucket


En dit is dezelfde dressoir nadat ik hem onder handen genomen heb:
Image hosting by Photobucket
Misschien even een kleine detailfoto. Het is een etagère met allemaal handbeschilderde vlinders in:
Image hosting by Photobucket
Ik heb geen macrolens op het digitale toestelletje staan, dus deze foto's zijn niet zo mooi als de foto's die Petra maakt van de natuur rondom haar!
Allé, dan zal ik nu maar gaan poetsen zeker?... :-(

6 comments:

Annemiek said...

Leuke versieringen allemaal. Die kip kijkt misschien verbaast omdat die eieren zo groot zijn :-)
Hier heb ik nog niks aan versieren voor pasen gedaan, moet toch eens beginnen.

Petra said...

Hoi Elke,

Welk merk camera heb jij? Als je toevallig een Canon hebt, is het macro symbooltje een bloempje. Vrijwel iedere camera heeft een macro setting, zelfs mijn allerkleinste, dus misschien even de handleiding lezen.
Heel gezellige en vrolijke versieringen! Ik ben blij, dat ik niet de enige ben, die het zo leuk vind voor de seizoenen te versieren!

kastelke said...

@Annemiek: vanwege de dreiging van vogelgriep moeten de kippen hier opgehokt zitten. Misschien dat ze daarom zo'n grote eieren gelegd heeft? LOL!

@Kasaka: Ja, een Canon PowerShot S500 (5.0 megapixels). RTFM? (hele diepe zucht). Ik ben zeer auditief ingesteld, dus het lezen van een handleiding is een ware terging voor me. Maar ooit moet het er wel eens van komen zeker (waar ligt dat ding trouwens ook al weer)? (ik wou zeggen: misschien moet ik een keer gaan skieën, zodat ik m'n twee benen breek en niet meer rond kan lopen voor enkele weken. Hm, voor de veiligheid ook nog 1 arm in de plaaster, zodat ook computeren echt wel moeilijk wordt, en dan heb ik de 'ideale' omstandigheden om een handleiding te gaan lezen. ;-)
Ach, ALS ik er een keer aan begin, dan moet ik achteraf altijd constateren dat het best wel meevalt hoor. Maar die 'als' hé...

Anonymous said...

Heb eigenlijk nooit paasversieringen in huis gehaald. Wordt misschien eens tijd? Je hebt er me in ieder geval zin in gegeven...

Groetjes,

Anonymous said...

Leuke versieringen heb je. Ik doe er alleen niet aan.
Duzsa is een mooie Pon, joh.
Hier is de gekte toegeslagen met Aika(herplaatser) toen kwam Aerox er bij (6 maandjes was ze) en sinds een gebin februarie de zus van Aika, Mojo moest ook herplaatst worden.
Zo zie je maar het begint met eentje en zo heb je er meer:-)
Groetjes Nop/Mirjam en 3idioten.

Petra said...

Nou toevallig is onze camera vandaag overleden. En hebben we een Canon SD600 er voor in de plaats gekregen.....
Met....macro bloemen knopje ;-)
Denk dat jij die ook wel hebt hoor Elke.
Leuk te lezen dat Mirjam je blog ook gevonden heeft.
Groetjes Petra uit NC