About Me

My photo
Belgium
Begin 2005 vroegen wij ons af: Doen we het of doen we het niet? Dat werd dus ook de eerste titel van dit blog. En we besloten dat we het wilden doen: verhuizen naar Amerika. Via het bedrijf waar mijn man voor werkt. Maar veel gepalaver en enkele reorganisaties verder, zitten we nog steeds in Belgie. We geven de moed niet op, doen ondertussen ook mee aan de Green Card Lotery, en wachten... Vandaar ook dat ik eind februari 2008, meer dan 3 jaar later, dit blog een nieuwe titel gaf: Quiévrain: wachten. De uitleg waarom staat in mijn posting van 28 februari 2008... Wanneer kunnen we gelost worden?

Tuesday, April 24, 2007

Zalig weekend!

Even tijd maken voor een berichtje hier...

Het weekend was heerlijk! Het weer was zalig, en we hebben vanalles gedaan:

We hebben onkruid gewied, een beetje tuinaanleg verder afgewerkt, nog wat gerief opgeruimd in de tuin, enz.
Zaterdag ben ik ook snel-snel naar de A.S. Adventure geweest. 'k Had een broek over laten komen van een andere vestiging, omdat ik vond dat mijn reguliere maat net iets te vast zat om comfortabel te zijn. Tja, dan kan je ofwel op dieet, ofwel een maat groter kopen. ;-) Maar die maat groter bleek geen oplossing te zijn, die was echt wel te groot. Niks geen broek dus. Maar ik zag wel een leuk blousje hangen van Columbia. Eigenlijk draag ik dat merk graag, die dingen zijn sportief en dragen heel comfortabel. En dit had frisse kleurtjes.
Ben net eens even gaan kijken op hun site, maar de nieuwe blouse vind ik niet. Wel een andere die ik onlangs gekocht heb.

Verder heb ik ook het tuinstel afgewassen. Enerzijds maakt zoiets me gelukkig (want dat wil zeggen dat het goed weer is, en dat we weer buiten kunnen gaan eten), maar anderzijds werd ik er ook een beetje triets van; twee jaar geleden was ik in de idee dat dat tuinstel zijn laatste zomer met ons ging doorbrengen. Net zoals ik dat vorige zomer dacht. Eigenlijk is het ding aan vervanging toe, het heeft zijn jaren dienst gehad. En soms overweeg ik wel eens om een nieuw tuinstel te kopen, maar de dingen die ik mooi vind, die zijn niet goedkoop (>800 euro), dus dat bedrag geef je niet zo 1-2-3 uit. Want ik weet dat, als we verhuizen naar Amerika, we niet al onze spullen in de container krijgen, dus ik moet gerief gaan achter laten. Soms overweeg ik dan wel eens om zo'n goedkoop pakketje te kopen bij de Leen Bakker of zo. Ze hebben van die pakketjes tafel + 4 stoelen + 4 (flinterdunne) kussen voor 179 euro. Maar als dat ook maar één zomertje moet dienen, dan is dat toch ook geld weggesmeten. En ik hoop nu echt wel dat dit de aller aller allerlaatste zomer is die we hier in België doorbrengen!

Voor het verslag van onze trip naar Zeeland moet ik ook eens wat tijd vrij maken. De foto's zijn al overgezet naar de PC, da's al een begin. Verslag volgt dus ook!

Echtgenoot zit vandaag en morgen in Leiden, en morgenavond zal het ook niet vroeg zijn dat ik hem zie, want hij gaat naar een concert van Roger Waters (-> Pink Floyd).
Zaterdag gaan we BBQ-en bij vrienden, zondag gaan we op museumbezoek (fossielen), en maandag vertrekt m'n ventje al weer naar Amerika.

('k heb nog wat foto's van dit weekend, zal die dadelijk ook eens op de PC zetten, dus die volgen ook nog)
- BBQ-gerief onder het stof vandaan gehaald
- en voor de eerste keer dit seizoen hebben we (met ons drietjes) gebarbecued

1 comment:

ilse said...

Dat mis ik nu, BBQ. Wij hebben hier geen privétuin dus lukt ons niet hier. Maar ja, dan moeten we het in België doen als wij op bezoek zijn eh.