About Me

My photo
Belgium
Begin 2005 vroegen wij ons af: Doen we het of doen we het niet? Dat werd dus ook de eerste titel van dit blog. En we besloten dat we het wilden doen: verhuizen naar Amerika. Via het bedrijf waar mijn man voor werkt. Maar veel gepalaver en enkele reorganisaties verder, zitten we nog steeds in Belgie. We geven de moed niet op, doen ondertussen ook mee aan de Green Card Lotery, en wachten... Vandaar ook dat ik eind februari 2008, meer dan 3 jaar later, dit blog een nieuwe titel gaf: Quiévrain: wachten. De uitleg waarom staat in mijn posting van 28 februari 2008... Wanneer kunnen we gelost worden?

Sunday, April 29, 2007

Lekker genieten van het weekend.

Gisteren hebben we weer even in de tuin gewerkt. We hebben een heleboel onkruid weg gedaan, en op die plaats worteldoek gelegd. Komende week ga ik nog wat plantjes halen, en we zouden ook eens een keer een camionette moeten huren om op het containerpark houtsnippers te gaan halen om bovenop die worteldoek te leggen.
Dit zijn nog wat foto's van vorige week in de tuin:

Vorig jaar had ik een piepklein moestuintje aangelegd. Er stond salade, en peterselie. Dat groeide ontzettend goed, en ik eet dat graag, dus de komende maanden ga ik daar terug van kunnen genieten. Die peterselie rechts, die heeft de winter overleefd.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Gaatjes graven om diverse soorten salade aan te planten.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Nog wat extra peterselie aanplanten.

Het eindresultaat:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
en nu maar hopen dat die dingen goed groeien, zodat ik weer snel verse salade uit de tuin kan eten!
Ik heb 4 of 5 verschillende soorten salade genomen (alles behalve gewone 'krobsalade').

Ondertussen was onze zoon een klein greppeltje aan 't graven langs de klimop, zodat we nadien meststoffen aan de klimop konden doen, en in dat greppeltje kan ik het regenwater laten lopen, zodat de klimop goed water krijgt (en hopelijk een stuk beter groeit dan de afgelopen twee jaar!).
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Dusza genoot ook van het werken in de tuin.

Eerst een fotootje van op grote afstand:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Want ventjelief heeft niet graag dat je foto's maakt van hem. ;-)

Nadien heb ik het aangedurfd om dichterbij te gaan:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Sorry ventje, jij gaat die foto's dus hier voor de eerste keer zien.

Hij heeft zo'n boordje verder afgewerkt, zodat het gras makkelijk afgereden kan worden en het niet meer verder groeit tussen de wortels van die buxus.

Gisteren zijn we bij vrienden gaan BBQ-en. Dat was weer heerlijk lekker. Je wordt daar altijd zo gastvrij onthaald, ongelooflijk! En volgens mij denken zij dat wij ondervoed zijn, want de hopen vlees die zij telkens aanhalen... !!! Maar heel erg lekkerrrrrr!

En vandaag gaan we zelf weer BBQ-en. Tante Magda komt langs, en is lekker weer, dus dan maar in de tuin! (in ons versleten tuinstel, en ik kom net tot de ontdekking dat de kussens een hele zware winter achter de rug hebben....)

(en er dan maar niet aan denken dat er een 'eenzame' maand mei aan gaat komen... Ventje vertrekt morgen weer naar Amerika, en in mei gaat hij 3 weken ginder zitten, enkel de weekends komt hij thuis: zaterdagmiddag hier, maandagochtend al weer terug weg. Hij gaat zelfs een keer zondagochtend al terug moeten vertrekken, naar Puerto Rico)

9 comments:

Petra said...

Jeetje, wat een gereis! Sterkte alvast! Rick moet volgende week weg, maar hopelijk de rest van de maand niet meer. Wat een lekker buiten weekend hadden jullie!

Petra said...

Hey Puerto Rico!
Mocht hij tussen het werken tijd over hebben, zou ik hem zeker Old San Juan aan bevelen!

Tuintje is mooi en leuk de foto van Dusza.

Groetjes Petra

Becs said...

Heerlijk zeg dat werken in de tuin. Wat dat betreft kunnen wij niet snel genoeg ons eigen huisje hebben zodat wij ook weer lekker aan de slag kunnen. Tuinieren doen we graag ;-)

Zaandra said...

Het ziet er goed uit! Ik vind tuinieren zelf heerlijk ontspannend. Wij zijn aan het experimenteren met paprika's, kerstomaten, en Jalepeno pepers. Verder hebben we citroenthijm, oregano, lavendel en basilicum. Hmmmmm...

Groetjes,
San

Annemiek said...

Lekker zo he, wat wroeten in de grond. Leuk dat je man en zoon ook mooi meedoen. Ik hoop dat alles prima zal groeien.
Sla heb ik hier ook eens geprobeerd, en die deed het prima, maar er hadden grote griezels van spinnen nesten in gemaakt. Brrr als ik er nog aan denk.
Wat een op en neer gereis weer van je man...

Anonymous said...

Leuk je eigen salade kweken. Ik ben geen tuinmens, maar ik ga me hier ook eens aan wagen. Ik heb bloemenzaadjes en radijsjes gekocht...
gr Pera

Anonymous said...

Lekker dat 'gefrut'in de tuin. Wbt dat reizen, join the club. Mijn eega is de maand mei ook bijna niet thuis.

Anonymous said...

Verschrikkelijk saai dat je man zo veel weg moet. Ik baal al als Glenn een week weg is.
Hopelijk gaat de maand snel voorbij.
Groetjes

kastelke said...

'Tuinieren' is, denk ik, teveel eer voor wat wij doen. Maar het is in ieder geval heel erg ontspannend.

@Petra: ik heb hem jouw tip doorgegeven!

@Sally: voor jullie begint je vertrek van Brazilië naar Dubai ook af te korten. Nog een week of 6! Hopelijk moet je man intussen niet teveel meer weg van huis.

@Manon: je geraakt dat wel gewoon hoor, maar normaal heeft hij een ritme van 1 week/maand. Enkel deze maand is het een beetje uit de hand gelopen. ;-)