About Me

My photo
Belgium
Begin 2005 vroegen wij ons af: Doen we het of doen we het niet? Dat werd dus ook de eerste titel van dit blog. En we besloten dat we het wilden doen: verhuizen naar Amerika. Via het bedrijf waar mijn man voor werkt. Maar veel gepalaver en enkele reorganisaties verder, zitten we nog steeds in Belgie. We geven de moed niet op, doen ondertussen ook mee aan de Green Card Lotery, en wachten... Vandaar ook dat ik eind februari 2008, meer dan 3 jaar later, dit blog een nieuwe titel gaf: Quiévrain: wachten. De uitleg waarom staat in mijn posting van 28 februari 2008... Wanneer kunnen we gelost worden?

Saturday, March 24, 2007

Grand Canyon SkyWalk

Sommigen hebben er lang naar uit gekeken, in ieder geval was het een project dat hopen vol geld gekost heeft: de Grand Canyon SkyWalk.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

De Grand Canyon bekijken vanop een glazen platform, het is een unieke ervaring die vanaf 28 maart voor elk van ons is weggelegd. Vanaf dan kan je immers op de zogenaamde Skywalk, een enorme glazen constructie die stevig verankerd zit in een rots. Door de bodem kan je ruim één kilometer diep naar beneden kijken, niet iets voor mensen met hoogtevrees dus.
Blijkbaar hebben er ook Vlamingen aan meegewerkt! Zie dit artikel op de website van Vlamingen in de Wereld.

Verder is er ook een topic over op het forum van Alles Amerika. Daar zullen weldra ook wel foto's volgen van leden die ter plaatse zijn.

Of het iets voor mij is, dat weet ik niet zo zeker, heb af en toe last van hoogtevrees alhoewel dat afgelopen ski-vakantie redelijk goed meegevallen is. Ik denk dat ik ginder ter plaatse ooit de knoop van al of niet bezoeken zal doorhakken. Je staat in ieder geval wel héél erg hoog:

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

12 comments:

Annemiek said...

Ik geloof ook niet dat dit iets voor mij is.
Zo te zien doe jij ook niet mee met shutdown day :)

Patrick said...

Lijkt mij inderdaad schitterend om er over heen te lopen. Mooie hoogte voor bungy jumping :-)

ilse said...

Ik weet zeker dat het niets voor mij is.
In Toronto, in de CN Tower, is er ook zo'n glas waar je op kan om naar beneden te kijken. Ik vond het angstaanjagend. Mijn hoogtevrees laat me dit absoluut niet toe.

Anonymous said...

Neen, ook niets voor mij hoor. Ik loop al niet graag op trappen met glazen treden!
Heb gehoord dat het glas van een Belgische firma komt - Amerikaanse firma's durfden het niet aan owv dreigende liability claims..

Anonymous said...

Ik wordt al angstig als ik alleen al naar dat kleine plaatje kijk...

Anonymous said...

Lijkt me wel helemaal gaaf!!! Ik ben ook geen held op hoogte, maar het lijkt me gewoon een geweldige ervaring

gr Petra

Erno Hannink said...

Leuk was dat Justin (mijn zoon, groep 7) dit heeft meegenomen in zijn spreekbeurt over de Grand Canyon. Diezelfde middag was er een item in het SchoolTV weekjournaal.

Anonymous said...

Ik weet het ook niet of ik op zo'n platform zou gaan staan... Denk dat het zou afhangen van het moment, net als jou...

Wel heel indrukwekkend!

Groetjes,

Becs said...

Ergens lijkt het me een geweldige ervaring en ergens denk ik dat ik af zal haken als ik er zou zijn en de kans zou hebben om erop te gaan!hihi

Anonymous said...

euh, liever niet. Ik heb hoogtevrees en zie dit absoluut neit zitten. Wel schitterend idee.

Sabine said...

Mij krijgen ze daar ook niet op. En als ik het zo lees, ben ik niet de enige...straks staan daar meer mensen aan de kant dan op het platform.

Anonymous said...

In een opwelling zou ik het misschien wel doen, alleen al om foto's te maken. Maar je betaalt dus wel $25 om erop te mogen. En als zuunige Hollander zeg ik dan... tja.