About Me

My photo
Belgium
Begin 2005 vroegen wij ons af: Doen we het of doen we het niet? Dat werd dus ook de eerste titel van dit blog. En we besloten dat we het wilden doen: verhuizen naar Amerika. Via het bedrijf waar mijn man voor werkt. Maar veel gepalaver en enkele reorganisaties verder, zitten we nog steeds in Belgie. We geven de moed niet op, doen ondertussen ook mee aan de Green Card Lotery, en wachten... Vandaar ook dat ik eind februari 2008, meer dan 3 jaar later, dit blog een nieuwe titel gaf: Quiévrain: wachten. De uitleg waarom staat in mijn posting van 28 februari 2008... Wanneer kunnen we gelost worden?

Tuesday, February 21, 2006

Regen, Egypte en city-trips



Net als gisteren, start ook vandaag de dag weeral met regen… Maar: ik had deze ochtend de indruk dat het al wat vroeger licht was dan vorige week (gisterenochtend was ik nog zo moe dat ik het niet eens opgemerkt zou hebben). ‘k Zal maar niet hopen dat er wat lente-sfeer zit aan te komen, want de astronomische lente laat nog een maand op zich wachten, en de weersvoorspelling voor de komende dagen ziet er ook weinig lente-achtig uit: zwaarbewolkt, maximumtemperaturen die rond het vriespunt schommelen, en vrijdag mogelijk zelfs sneeuw. Zucht!

Gisterenavond nog naar een voordracht geweest die ingericht werd door de Ouderraad van de school. Zij organiseren jaarlijks een voordracht die in verband staat met pubers, en dit jaar ging het over 'Stress en faalangst'.
'k Heb geleerd dat de Positieve en Negatieve Faalangst van in 'onze tijd' niet meer bestaan, want 'angst' kon volgens de gedragstherapeut nooit positief zijn. Maar dat je nu kan lijden aan Aktieve of Passieve faalangst... What's in a name?!
Eigenlijk kom ik meestal teleurgesteld buiten bij voordrachten. Het is inmiddels jaaaaaaaren geleden dat ik nog eens een voordracht ging volgen over een onderwerp waar ik affiniteit mee had, waar ik ook nog daadwerkelijk iets bijleerde.
Enkele weken geleden ben ik echter wel naar een voordracht geweest die ik ontzettend boeiend heb gevonden, heel leerrijk, zeer entertainend, én ik heb (joepie de poepie!) eindelijk nog eens wat bijgeleerd! Het was een voordracht gegeven door de Canadees Mogens Eliasen (nou ja, hij is Deen of zo, maar woont al 16 jaar in Canada), en het onderwerp was 'Natural raw diet for dogs'. Hij begon met een historisch overzicht van het ontstaan van de mens en de wolf, en om in sneltreinvaart tot de hedendaagse hond te komen. Tevens gaf hij een zeer duidelijke uiteenzetting van het spijsverteringskanaal van een hond, over de (chemische) reacties van gekookt eten, enz. Dat was echt een avond puur genieten. En indien er iemand is die een uitgebreid verslag van die avond wil: ik heb er eentje gemaakt van maar liefst 13 bladzijdes, dus je laat me maar iets weten!

We zijn eens aan ’t zien geweest om nog snel op reis te gaan, deze krokusvakantie, of eventueel de Paasvakantie. Maar eigenlijk wilden we graag een flinke dosis cultuur gaan opsnuiven in Egypte (musea, piramides,…). Het enige wat deze twee vakanties nog volzet is, zijn duikvakanties in Hurghada en omgeving. Niet echt wat we in gedachten hadden.
Dan maar eens wat citytrips naar Rome bekeken, maar die zijn in verhouding toch vrij duur, en aangezien het maar een ‘reserve-bestemming’ is, wensen we dan toch niet zoveel centjes daar aan te spenderen.
‘k Heb zelfs even gekeken voor een ski-vakantie, maar wat ik wou doen zat ook al allemaal volzet.
Dus hebben we maar besloten dat we die paar duizend euro bijhouden, en gaan spenderen aan een reis als we in Amerika zijn. En ondertussen zullen we hier in België (en Nederland) maar wat kortere trips maken (mergelgrotten, Amsterdam, wat kastelen en burchten in Limburg en de Ardennen, Ieper en de Ijzertoren,…).
Tips voor trips zijn dus nog welkom!
En als iemand nog een receptje heeft voor zonnig weer: ik beveel mij aan als zeer gulle ontvanger!

3 comments:

Petra said...

Doe een lekker daagje Zeeland ;-)
Niet zo heel ver bij jullie vandaan. Even uitwaaien aan het strand van Renesse. De vuurtoren bekijken. En dan daarna even struinen door Zierikzee en lekker op een terrasje (bij voorkeur die van Concordia) genieten van een pan mosselen!
Groetjes Petra

Anonymous said...

Brugge is altijd mijn favoriete eendagstrip geweest...

Ook Brussel biedt enorm veel (vernieuwd atomium, de grote markt, gaan drinken bij Theater Toone enz...)

kastelke said...

@Petra: dat is een schitterend idee! Kunnen we gelijk de deltawerken eens gaan bekijken! En de hond meenemen om uit te waaien.

@Hilde: Brugge hebben we vorig jaar nog gedaan, is inderdaad heel fijn om te doen. En in Brussel hebben we enkele jaren geleden nog een ganse dag een stadswandeling gedaan. Maar het vernieuwde atomium, dat is inderdaad nog een mogelijkheid. Kunnen we gelijk even langs Mini Europa gaan, dat we ook niet meer bezocht hebben na de uitbreiding van de EU.