About Me

My photo
Belgium
Begin 2005 vroegen wij ons af: Doen we het of doen we het niet? Dat werd dus ook de eerste titel van dit blog. En we besloten dat we het wilden doen: verhuizen naar Amerika. Via het bedrijf waar mijn man voor werkt. Maar veel gepalaver en enkele reorganisaties verder, zitten we nog steeds in Belgie. We geven de moed niet op, doen ondertussen ook mee aan de Green Card Lotery, en wachten... Vandaar ook dat ik eind februari 2008, meer dan 3 jaar later, dit blog een nieuwe titel gaf: Quiévrain: wachten. De uitleg waarom staat in mijn posting van 28 februari 2008... Wanneer kunnen we gelost worden?

Monday, April 21, 2008

What a beautiful day...

Deze ochtend op weg naar school kwam er spontaan een deuntje in mijn hoofd zingen:

What a beautiful day, hehe, what a beautiful day...

Ik weet niet wie dat opgewekte liedje eigenlijk zingt, noch hoe het liedje verder gaat in woorden (alhoewel ik wel het wijsje ken.
Maar meest verwonderlijk van al vond ik het om zo’n opgewekt iets te denken en te voelen op een maandagochtend.
Een maandagochtend waarop mijn ventje al weer naar Puerto Rico vertrokken is en ik dus al om 5.00 u uit de veren was.
Maar het weekend was leuk, het zonnetje scheen al op deze ochtend en het blijkt vandaag zelfs 20°C te worden.

What a beautiful day!

11 comments:

Petra said...

Er gaat niets boven mooi weer! Ik zie na twee dagen regen ook net de zon weer verschijnen, heerlijk! It's a beautiful Day, is dat een liedje van U2?

Annemiek said...

Heerlijk toch zo'n beautiful day :) Daar kan je helemaal vrolijk van worden.

Anonymous said...

De winter was lang, eindelijk dat zonnetje! Inderdaad, daar wordt een mens heel vrolijk van! Ook hier mooie temperaturen!

Groetjes,

Becs said...

Begrijpelijk dat je vrolijk wordt van zo een mooie dag! Ik kan daar zelf ook behoorlijk blij van worden.

kastelke said...

@Kasaka: U2 heeft inderdaad ook een lied waar een soortgelijke zin in komt, "It's a beautiful day", maar als grote U2-fan ken ik dat lied, en dat is het dus niet...
Het is echt een heel erg opgewekt deuntje. Spijtig dat ik slecht kan zingen en die opname dan ook niet op mijn blog kan zetten, anders neuriede ik het even, misschien dat iemand het dan zou herkennen...
In ieder geval zingt het ook vandaag door mijn hoofd want ik voel me gelukkig en het zonnetje schijnt.

Anonymous said...

En zelfs het Belgische weekend is overladen met zon !!! Zalig he ;)

Groetjes vanuit de Brusselse Rand ;)

Ellie

Anonymous said...

Je bedoelde deze uit 1972?
http://www.geocities.com/bjaes.geo/lyrics/sunday.htm
Magda

kastelke said...

Magda, da's inderdaad ook een opgewekt liedje, maar niet wat ik zocht.
Mijn man kent het ook maar weet ook de uitvoerder niet.
Ik vermoed dat het een liedje uit de jaren 90 is.

Miranda said...

Misschien is dit het wel, maar de tekst is iets anders, maar wel lekker. http://www.youtube.com/watch?v=0gC8wZqnmdo.
En ons Nikkie is gelukkig rechts. Bedankt voor je belangstelling hoor! Groetes Miranda

Anonymous said...

The Levellers hebben in 1997 What a Beautiful Day opgenomen. Is dat het liedje dat je zocht?

kastelke said...

Werner, je bent een engel! The Levellers, inderdaad!
Voor de nieuwsgierigen:
http://nl.youtube.com/watch?v=36gW-IPV0aA
En ik voel me gelijk weeral vrolijk!
Dank u!

Kan je me wat meer vertellen over jezelf? Hoe ben je in Chicago terecht gekomen?