About Me

My photo
Belgium
Begin 2005 vroegen wij ons af: Doen we het of doen we het niet? Dat werd dus ook de eerste titel van dit blog. En we besloten dat we het wilden doen: verhuizen naar Amerika. Via het bedrijf waar mijn man voor werkt. Maar veel gepalaver en enkele reorganisaties verder, zitten we nog steeds in Belgie. We geven de moed niet op, doen ondertussen ook mee aan de Green Card Lotery, en wachten... Vandaar ook dat ik eind februari 2008, meer dan 3 jaar later, dit blog een nieuwe titel gaf: Quiévrain: wachten. De uitleg waarom staat in mijn posting van 28 februari 2008... Wanneer kunnen we gelost worden?

Wednesday, August 16, 2006

The lake house

Gisteren hebben we dus onze 14de huwelijksverjaardag gevierd. Een beetje in mineur vanwege het weer. Eens lekker gaan wandelen of een terraske gaan doen zat er, met al die bakken water die uit de hemel blijven vallen, niet in.
Maar het begon leuk: zoonlief had ons lekker laten uitslapen (echtgenoot heeft ook vakantie!), en ondertussen was hij beneden de tafel mooi gaan dekken voor het ontbijt, mét –de romantische ziel- een kaarske! En er lag een tekening voor ons klaar, van een olifant, en een slagtand die hij gemaakt had in klei. ??? Hij was op het internet gaan opzoeken, en blijkt dat, indien je 14 jaar gehuwd bent, je een ivoren huwelijksverjaardag viert!
In de late namiddag besloten we nog eens een keer naar onze vorige provincie te trekken: Limburg. We zijn er oude tijden gaan herbeleven: eerst gaan eten in de Hollywood (lekkere Far East Salade en een Route 66 burger), om dan nadien “een filmpje te gaan doen” in de Kinepolis.
We zijn naar ‘The Lake house’ geweest, lekker romantisch...

Photobucket - Video and Image Hosting

En ik ga hier niks verklappen, vergeet alleen niet om je zakdoekjes mee te nemen als je naar deze film gaat zien. Oh ja, en wat ik toch wel wil verklappen: de film loopt anders af dan ik verwacht had (maar geheel volgens de verwachtingen van zoonlief en echtgenoot).

Wat me stoorde aan de Kinepolis, is dat ze halverwege de film een pauze inlassen. Hatelijk vind ik dat! Je wordt zomaar met één ruk helemaal uit je wereld getrokken. Ontnuchterend.
En op het einde van de film bleek er ook nog iets mis te gaan. Net als het heel erg spannend ging worden, en je te weten ging komen of het nou wel of niet …, stopte de film. Iedereen heel erg verbaasd, er was geen aftiteling te zien, en eigenlijk wist je toch nog niet echt hoe het af ging lopen (alhoewel we net wel een heel serieus vermoeden hadden gekregen, maar toch, je wilt zeker zijn hé), maar anderzijds stond daar plots die student met zijn vuilzak klaar, naast de vuilbak. De mensen twijfelden: was het dan toch gedaan? De meerderheid van de mensen bleef zitten, ook al was het licht ook terug aan gegaan. Iedereen zat daar maar, af te wachten, en ja hoor, plots begon de film terug! Die duurde geen volle minuut meer, maar was toch wel noodzakelijk om het échte einde te kennen. Bah, ik doe voor het eerst niet meer de moeite om nog zo’n rit naar Hasselt te maken voor een filmke!

Voor de verandering was het vandaag overwegend droog, maar de vooruitzichten zijn niet denderend: regen regen regen.

13 comments:

Anonymous said...

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag. Veertien jaar is niet niks, he! (Zelf zijn we onlangs 18j getrouwd!)

Wat rot van die pauze en dat einde. Bederft inderdaad toch de sfeer!

Groetjes,

Mariska said...

HARTELIJK GEFELICITEERD met jullie huwelijksdag! Dat er nog maar vele jaren in geluk, liefde en gezondheid mogen volgen.

Ooohhhh, ik kan ook helemaal niet tegen films die opeens, onverwacht, met open eind of bijzonder onduidelijk eindigen. Gggrrr

Petra said...

Van Harte gefeliciteerd!
Leuk om op die dag wat oude herinneringen op te gaan halen.

Het leek mij ook een leuke film. Wordt vast nog een keer gehuurd hier ;-) Bereid me dan al vast voor op het eind, zo te horen.
Wel raar dat het zo vreemd ging in de bios.

Groetjes Petra

ilse said...

Proficiat met jullie huwelijksverjaardag.
Ziet er een film voor mij uit. Zal wachten op de DVD en dan wachten tot Geert in het buitenland zit om te kijken..
Ik denk dat men in Leuven ook terug een pauze zou gaan invoeren. Ergerlijk eh.

Anonymous said...

Wat toevallig: Benny en ik zijn The Lake House gaan kijken in de kinepolis in Hasselt op dinsdagavond 15 augustus en ook bij ons viel ineens de film stil, een minuutje voor de aftiteling, heel verwarrend, maar dan plots begon ie dan toch terug te lopen. Wij zaten toch niet toevallig op het zelfde moment in de film?

Becs said...

Hartelijk Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag! Wat lief van jullie zoon om een romatisch ontbijtje klaar te maken!

kastelke said...

@Annelica: zaal 12, Kinepolis Hasselt, dinsdagavond om 20.00 uur. Daar zaten wij, en jullie dus blijkbaar ook. Wat een toeval!

Anonymous said...

Hartelijk gefeliciteerd met jullie ivoren huwelijk! Jouw zoon heeft mij iets geleerd want ik wist niet dat er een ivoren huwelijk bestond.

Op naar de kristallen huwelijk. ja, dit heb ik ook maar zojuist maar opgezocht hoor :-)

Anonymous said...

Inderdaad zaal 12 - best grappig - van toeval gesproken!

Anonymous said...

Van harte met jullie 14e huwelijksdag! Grappig, onze 7e was 2 dagen daarvoor.
Blijkbaar een huwbare maand, augustus ;-)

Anonymous said...

gefeliciteerd met jullie 14 de huwelijksverjaardag

groetjes

Anonymous said...

Beetje laat, maar nog Van Harte met jullie 14 jarig huwelijk!! Op naar de 15!
groetjes

Guus said...

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag!